АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за ІІІ квартал 2014 року

За ІІІ квартал 2014 року до облдержадміністрації надійшло 2599 звернень, що на 832 (близько 50%) одиниці більше ніж за відповідний період 2013 року (1762 звернення).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації загалом домінують заяви.
Найбільш актуальні питання, що зустрічаються у зверненнях громадян, це:
питання соціального захисту – 1149 одиниць, або 44,2% від загальної кількості;
на другому місці, за кількістю, питання комунального господарства - 355 одиниць (13,7%);
трійку найбільш поширених замикають питання аграрної політики і земельних відносин – 213 одиниці, або 8,2%;
житлова політика – 175 (6,7%)
охорони здоров'я – 174 (6,7%);
праці і заробітної плати – 94 (3,6%).
 
Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання соціального захисту.  Помітне збільшення питань сталось через прийняття Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» - це призначення та отримання соціальних виплат, субсидій; надання матеріальної допомоги перерахунку і виплати пенсій та інше.
Значна кількість питань комунального господарства - це прохання посприяти у благоустрою території, будівництві та ремонту місцевих доріг; газифікації населених пунктів та власного житла громадян; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж.
На третьому місці за кількістю знаходяться питання земельних відносин, зокрема оформлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання аграрної політики - це питання соціального розвитку села, розрахунки за здані в оренду майнові та земельні паї тощо.
Майже однакова кількість звернень надійшла з питань житлової політики та питань охорони здоров’я. Зокрема питання житлової політики – це пропозиції з надання житла переселенцям з Донецької, Луганської областей та АРК. Мешканцями області, поліпшення умов проживання. Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні; питання роботи медичних закладів, установ, МСЕК.
Питання праці і заробітної плати – це питання працевлаштування, підвищення заробітної плати, виплати заборгованої заробітної плати тощо.
Протягом ІІІ кварталу 2014 року до облдержадміністрації надійшло 60 колективних звернень або 2,3% від усіх звернень, проти 3,8% (67) за відповідний період 2013 року. 
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань комунального господарства, аграрної політики і земельних відносин, реорганізації лікарень області, тощо.
За звітний період 780 одиниць або 30% від усіх звернень, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів (у ІІІ кварталі 2013 року зареєстровано 594 (33,7%).
Зазначена категорія громадян піднімає питання призначення та надання соціальних виплат на дітей, надання матеріальної допомоги, допомоги в лікуванні, поліпшення житлових умов, роботи пасажирського транспорту та інше.
Всього за ІІІ квартал 2014 року до обласної державної адміністрації звернулось 3899 громадян, а за ІІІ квартал 2013 року ця цифра становила 7176 громадянина. Тобто зменшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації майже в двічі (3277 чоловік).
На особистому прийомі керівництва обласної державної адміністрації прийнято 132 звернення, що становить 5,1% від загальної кількості (в 2013році – 120 (6,8%).
З органів влади вищого рівня протягом ІІІ кварталу 2014 року в обласну державну адміністрацію надійшло 2086 звернень (в 2013році - 1283) (потрібно зауважити, що 1914 з них надійшло через Урядову гарячу лінію), в тому числі:
- Адміністрації Президента України – 116 звернень (за відповідний період 2013 року – 138 звернень);
- Кабінету Міністрів України – 43+1914 звернень через Урядову гарячу лінію (за ІІІ квартал 2013 року – 56+1082 звернень через Урядову гарячу лінію);
- Верховної Ради України - 13 звернень (за ІІІ квартал 2013 року - 7 звернень).
Характерним для звітного періоду є значна кількість звернень (майже ¾), що надійшли на адресу ОДА через Урядову гарячу лінію. Насамперед це свідчить, про рівень нагальності проблем, з якими звертаються громадяни та зручності такої форми звернення до органів влади. Слід врахувати тематику таких звернень та активізувати роботу цих галузей з метою запобігання виникненню підстав для скарг та заяв.
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 13 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я заступника голови-керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю, обласною державною адміністрацією, в межах перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2014 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненням. Щодо забезпечення ліками переселенки з Донецької області що хворіє на цукровий діабет, прохання впорядкувати пожежний резервуар та відновлення водопостачання мешканцям будинку.
Обласна державна адміністрація вживає необхідних заходів щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.
 
Керівник апарату обласної 
державної адміністрації                                                      Валерій БОЙКО
 
 
Начальник відділу роботи із зверненнями
громадян апарату облдержадміністрації                   Віталій КУДРИНЕЦЬКИЙ
Повернутись