АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації за ІІІ квартал 2018 року

За ІІІ квартал 2018 року до облдержадміністрації надійшло 3717 звернень, що на 465 одиниць, або 12,5% більше ніж за відповідний період 2017 року  (3252 звернення).
 
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
 
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період 2018 року це:
 
питання соціального захисту – 1560 одиниць, або 41,9% від загальної кількості (за ІІІ квартал 2017 року – 1141 одиниця, або 35,1%);
на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 878 одиниць (23,6%) (за відповідний період 2017 року - 821 одиниці, або 25,2%);
трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 349 одиниць (9,4%) (за аналогічний період 2017 року - 286 одиниць, або 8,8%);
на четвертому місці питання аграрної політики і земельних відносин – 216 одиниць, або 5,8% (за ІІІ квартал 2017 року - 289 одиниць, або 8,9%);
п’яте місце, із найпоширеніших, займають питання транспорту і зв’язку – 166 одиниць (4,5%) (за відповідний період 2017року - 98 одиниць, або 3,0%);
наступні, за поширеністю, питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян 164 одиниці (4,4%) (за відповідний період 2017 року - 45 одиниць, або 1,4%);
питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 83 одиниці (2,2%)(за відповідний період 2017року - 89 одиниць, або 2,7%);
праці і заробітної плати – 79 одиниць (2,1%) (за ІІІ квартал 2017року - 60 одиниць, або 1,8%);
житлової політики – 49 одиниць (1,3%)(за відповідний період 2017 року - 58 одиниць, або 1,7%);
екології та природних ресурсів - 38 одиниць (1,0%)(за ІІІ квартал 2017року - 65 одиниць, або 2,0%).
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
 
На другому місці, за кількістю, знаходяться питання комунального господарства, зокрема вартості житлово-комунальних послуг тощо.
 
Трійку найпоширеніших замикають питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК та інші супутні питання.
 
Значна кількість питань земельних та аграрних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду земельні і майнові паї тощо.
 
Наступні, за актуальністю, питання транспорту, пільгових перевезень, вартості проїзду тощо.
 
Протягом ІІІ кварталу 2018 року до облдержадміністрації надійшло 47 колективних звернень, або близько 1,3% від усіх звернень, що на 16 звернень більше ніж за відповідний період 2017 року (32 звернення, або 1,0%).
 
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
 
За звітний період 2018 року зафіксовано 28 повторних звернень, або 0,7% від усіх звернень, а за ІІІ квартал 2017 року їх було 45 одиниць, або 1,4 від загальної кількості.
 
1320 одиниць, або 35,5% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2017 року 1042 звернення (32,0%).
 
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальних допомог, субсидій. Зокрема стосовно умов та порядку правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.
 
За ІІІ квартал 2018 року до обласної державної адміністрації звернулось 7308 громадян, а за ІІІ квартал 2017 року ця цифра становила 7267 громадян. Тобто, спостерігається незначне збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації на 41 чоловіка.
 
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 43 звернення, це становить 1,2% від загальної кількості (за ІІІ квартал 2017року – 44 звернення, або (1,3%).
 
Від органів влади вищого рівня протягом ІІІ кварталу 2018 року до обласної державної адміністрації надійшло 3331 звернення (в 2017 році – 2832).
 
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 12 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
 
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2018 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
 
За звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування тощо.
 
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області: телебаченні, радіо, періодичних виданнях та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
 
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.
Повернутись