Підсумки роботи із зверненнями громадян в районній державній адміністрації у І півріччі 2016 року

    На виконання статті 40 Конституції  України, Закону України “Про звернення громадян”,  Указу Президента України від 7 лютого 2008 року  № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” райдержадміністрацією проводиться робота, спрямована на створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на звернення.
     Протягом І півріччя 2016 року  райдержадміністрацією отримано 90 звернень (у І півріччі 2015 року 66 звернення). 
    За І півріччя 2016 року 14 звернень прийнято на особистому прийомі головою райдержадміністрації та його заступниками, 76 звернень громадян отримано поштою або іншими засобами зв’язку, 61 звернення до райдержадміністрації надійшло від органів влади вищого рівня.
    Усього за даний період звернулось 106 громадян (у 2015 році - 339), порушено 95 питань (у 2015 році - 78), серед яких найбільш суттєві стосувалися:
- питання соціального захисту населення (отримання соціальних виплат, субсидій) 39 одиниць або 44 %;
- питання аграрної політики і земельних відносин (власність на землю, приватизація, продаж, оренда та успадкування землі у т.ч. отримання державних актів на землю, земельних конфліктів, ветеринарної медицини) 17 одиниць або 19%; 
- питання охорони здоров’я (будівництво та ремонт місцевих доріг району) 9 одиниць або 10 %.
   Із громадян, які зазначили свій соціальний статус, звернулось 9 осіб: 1- дитина війни, 1- багатодітна сім`я, 1 - інвалід ІІ групи, 2- інваліди ІІІ групи, 1 - учасник ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС та 3 одинокі матері. У цих зверненнях порушувались питання соціального захисту. 
   Із 90 звернень на даний час 11  вирішено позитивно, на 66 звернень заявникам надано роз’яснення, 5 звернень знаходиться на розгляді.
    У структурі звернень за І півріччя 2016 року домінують заяви, отримано 3 скарги. При розгляді звернень практикувались зустрічі із заявниками, комісійний розгляд порушених питань, окремі звернення брались на продовжений контроль. 
У І півріччі 2016 року 1 звернення, або 1 % від отриманих райдержадміністрацією, були колективними. Так, протягом звітного періоду 2015 року отримано 1 колективне звернення  від жителів с. Медівка.
На частину звернень, які були направлені та контролювалась облдержадміністрацією, заявникам, з якими проводились особисті зустрічі, попередньо направлялись обґрунтовані відповіді з посиланням на законодавчі акти, роз’ясненням повноважень райдержадміністрації при розгляді таких питань, рекомендації щодо можливих шляхів вирішення проблем. 
За звітний період від органів виконавчої влади вищого рівня райдержадміністрацією отримано 61 звернення ( у 2015 році - 30 звернення). Частина таких звернень були з приводу болючих питань життєдіяльності територіальних громад, які для вирішення потребують тривалого часу й не завжди можуть бути вирішеними в межах компетенції райдержадміністрації.
Адресовані  органами влади вищого рівня звернення стосувались:
- отримання соціальних виплат, субсидій;
- власності на землю (приватизації, оренди, продажу та успадкування) та інше.
При їх розгляді організовувались зустрічі із заявниками, проблеми розглядалися комісійно, надавались компетентні роз’яснення, рекомендації тощо. 
    Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та надання кваліфікованої консультації під час проведення особистих та виїзних прийомів громадян головою райдержадміністрації та його заступниками практикується участь фахівців управлінь, відділів та структурних підрозділів Оратівської районної державної адміністрації.
   Практично усі звернення, отримані райдержадміністрацією (окрім вирішених чи роз’яснених під час прийому), брались на контроль, що забезпечило дотримання  передбачених законодавством термінів розгляду та вчасне інформування заявників про наслідки розгляду. 
     Реєстрація письмових та усних звернень громадян у райдержадміністрації здійснюється в комп’ютерній програмі системи «Лотус».
На виконання п. 1 ст. 6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008  „Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування  конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та відповідно до ст. 22 Закону України “Про звернення громадян” розпорядженням голови райдержадміністрації від 11 січня 2016 року № 09 “Про затвердження графіка особистого прийому громадян у районній  державній адміністрації”, затверджено графік проведення особистого прийому громадян керівництвом Оратівської районної державної адміністрації. Графік наглядно оформлений і знаходиться  в зручному для ознайомлення громадян місці в приміщенні райдержадміністрації, надісланий до виконавчих комітетів селищної та сільських рад району та опублікований в засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті. Розпорядженням голови райдержадміністрації від 11 січня 2016 року № 10 затверджено графік проведення виїзного прийому громадян керівництвом Оратівської районної державної адміністрації.
   На виконання п. 7, 8 ст. 1 вищезазначеного Указу Президента України питання стану дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян” в районній державній адміністрації розглядалось на засіданні колегії райдержадміністрації 28 квітня 2016 року. 
   Питання роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації систематично оприлюднюються через засоби масової інформаці. 
    Зокрема, протягом 2016 року у районній газеті “Обрії Оратівщини” опубліковано: графік особистого прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації, графік виїзного прийому громадян головою  райдержадміністрації, першим заступником, заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації, ”Записка про організацію роботи із зверненнями громадян у райдержадміністрації за І квартал 2016 року”. 
    У районній державній адміністрації працює телефон “довіри” та пряма “гаряча” телефонна лінія за номером 2-12-05.
   Керівництвом райдержадміністрації виконується ст.3 Указу Президента України  від 07.02.2008 року № 109/2008  щодо створення та роботи постійно діючої  комісії з питань розгляду звернень громадян.  До складу постійно діючої комісії увійшли керівники відповідних управлінь, відділів райдержадміністрації.  Протягом звітного періоду 2016 року проведено 6 засідань постійно діючої комісії, під час яких розглянуто 6 звернень. 
   На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 щодо забезпечення проведення щомісячного дня контролю, районною державною адміністрацією в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в селищній та сільських радах, установах та організаціях району, за відповідний період 2016 року розглянуто стан виконання доручення керівництва по 9 зверненнях.
    На виконання п. 1 ст.5  Указу Президента України  від 07.02.2008 року № 109/2008 „Про першочергові  заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” протягом І кварталу 2016 року проведено перевірки стану роботи із зверненнями громадян у 10 сільських та селищній радах району.
 
Повернутись